torsdag 30 oktober 2008

mammas gamla+pappas gamla=Max nya!

randigbeigeblus

Fick igår klart en blus som jag länge haft utklippt.. Det rödvita randiga tyget kommer från en t-skjorta jag köpte för några år sedan. Hade blivit missfärgad under armarna (händer förr eller senare med alla t-skjortor) så hade inte kunnat ge bort den till loppis ändå. Dessutom hade den blivit jätte kort.. eller så har jag vuxit.. ja inte på längden då..

De beige ärmarna kommer från en långärmad blus, Peters gamla, som hade gått samma öde till mötes som min gamla blus. Muddarna är nya. Eller det kan hända att de också kom från mammas gömmor.. Storlek 74 är blusen, men ganska stor, så kommer  nog att gå på ett bra tag! Passar dessutom perfekt till både flickor och pojkar! Och återvinning gör mig alltid glad! Raglanärmen är också en så fin modell, speciellt då man använder olika tyger. Enkelt att sy är det också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojj vad fin den var! Kan riktigt se Max i den :) Du är så duktig!

Unknown sa...

Fina blusar. Bra att ha nu när vädret blir kallare och kallare.

Fina bilder, hur har du fixat till den vita bakgrunden?

Kramis,