onsdag 5 november 2008

Beställd haklapp

haklapp 

Min vän M ska snart bli moster. Då hon besökte mig förra veckan, visade jag en haklapp som jag sytt till Max. En sån ville hon ha till sitt blivande systerbarn! Max haklapp har ränderna åt andra hållet. Haklappen är av vaxduk och har en ficka fram och en tryckknapp i nacken. Väldigt praktiskt med Max iallafall, eftersom han river bort alla haklappar som har tarraband. Den här (ja inte den här då, men Max exemplar) får vara på också fast han inte äter!

N var också intresserad av att beställa en haklapp. Men den blir i rött vaxduktyg med vita prickar som jag tror att jag ska försöka inskaffa idag. Såna här gör jag gärna flera av! Det var ett passligt roligt och litet projekt! Ett par ljusblåa velourbyxor  till M:s systerbarn ligger också utklippta och väntar på rätt färg i owerlocken.

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Hej!
Första gången jag tittar in på din blogg.Kul med återanvända produkter!

florin design sa...

Vad fina saker du gör! Länkade till dig från min blogg, hoppas det är ok?