söndag 29 mars 2009

Orange/gul randig body till en liten en som inte är född ännu

Min syster Petras pojkväns syster ska snart få en bebis! Den här bodyn ska bebisen få då den kommit till världen!

image

imageimage

Body med omlottshalsöppning, orangegul randig

  • Material: Orange/gul randig trikå från Pikku Aurinko, brun resår från Eurokangas, tryckknappar

  • Idé: Syster Petras pojkväns syster ska få en liten snart som ska få bodyn

  • Storlek: 62

  • + Roligt att sy till någon som inte är född ännu

  • + Härliga färger (för två år sedan hade jag aldrig kombinerat orange och brunt..)

  • + Passar lika bra till både flickor och pojkar

  • + Blev väldigt bra – är mycket nöjd med resultatet!

  • + Ett till bidrag i använd det du har, Marsutmaningen! Inte många dagar kvar nu!

  • - Jag sydde in ett band som jag skulle skriva storleken på i nacken, trodde jag.. visade sig att jag hade satt lappen på framstycket, så jag fick sprätta bort den..

  • Sydde muddar istället för kantband i ärmsluten. De går att vika upp så bodyn går på längre. Om det inte är en jätte lång bebis förstås.. På bilderna är mudden uppvikt.

  • Sammanfattning: Jag skulle kunna sy hur mycket bodyn som helst! Så roligt! Och det blir bara bättre och bättre! Jag tror att jag ska skaffa stämplar med små siffror istället för att beställa storleksetiketter. Billigare och personligare. Har funderat på tvättanvisningar, men de flesta vet väl hur man tvättar ett trikåplagg..

1 kommentar:

Petra syster sa...

Den är så fin och du är så söt som ville sy den! Jag tror dom kommer att bli så glada! Du måste säga vad du vill ha för materialet! Puss gumman!