söndag 24 maj 2009

Välkommen till världen lilla A!

Min gamla klasskompis Z fick sin första son den 7 maj 2009! Vi skickade ett gemensamt paket några stycken, och min andel bestod av följande:

048 041 042

Body med omlottshalsöppning, muddbyxor och skallra

  • Material: Brun bambutrikå med ugglor från Pikku Aurinko, ljusblå velour från Jätti rätti.

  • Idé: Ganska snart då jag fick veta att Z skulle få en liten, började jag på det här setet. Hade bara köpt en halv meter av det ljuvligt mjuka bambutrikå tyget. Gick det mesta till den här bodyn.

  • Storlek: 50

  • + Om jag inte minns helt fel, så var det här den första bodyn jag sydde.

  • + Materialet är underbart mjukt! Ekologiskt dessutom!

  • + Skallran blev rätt rolig. Kan ju också användas till att hängas i vagnen t.ex.

  • + Mysigt set!

  • Hoppas att setet kommer till användning och att bebisen ryms in i det..

  • Sammanfattning: Grattis Z! Ska bli roligt att se den lilla något tag!

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Så fina saker!! Älskar tyget och kul med skallran!!

Pieni Lintu sa...

Gulliga kläder!!!! :D

Unknown sa...

Så glad hon blir Z, alltid kul att få saker som någon har lagt ner sin själ i.

Kramis,