tisdag 11 augusti 2009

Beställning från mina namnband

Nu har jag fått ihop mina tre kolumner! Blev riktigt bra! Lite annat fix håller jag också på med här. Bl.a. en ny logo eller vad man ju ska kalla den för.

Annat som jag har gjort, är att jag har beställt lite storleksetiketter och tvättrådsetiketter från minanamnband. Så här kommer tvättrådsetiketten att se ut:

tvättsymboler

Storleksetiketterna beställde jag i dubbelstorlekar. Hade blivit så himla dyrt annars då jag ville ha av alla storlekar..Upp till 98 iallafall. Det blev t.o.m en storlek större på det här viset. Storlekarna blev 50/56, 62/68, 74/80, 86/92, 92/98. Ofta är ju ändå storlekarna lite flexibla. Tror nog att det blir bra så här.. Kommer att sy på en 74/80 lapp om jag av erfarenhet tycker att mönstret är en ganska stor 74:a. Eller hur gör ni andra som använder dubbelstorlekar?

Jag kommer att börja sy fast lappen i nacken på plaggen. Det gamla märket kommer jag inte att beställa mera av. Kommer istället att trycka ett mindre märke att sy fast i en söm på plagget. Motivet är ännu lite oklart.. En av orsakerna till detta, är att det finns eller fanns tidigare iallafall, ett märke (som bl.a. finns i mammalådan) som liknar den krona jag haft på mitt märke ganska mycket. Och jag vill ju att mitt märke ska vara så originellt som möjligt.. Men namnet kvarstår! Vad jag ska göra med alla produktlappar jag har kvar vet jag inte.. Men tror nog att jag använder av dom ännu en tid..

Något annat som jag kommer beställa (troligen) nästa vecka då jag får lite extra pengar (ett litet arv i förtid) är en Janome cover pro 1000. Som jag längtat! Den kommer att beställas härifrån och jag är lite nervös, för har aldrig beställt utanför norden förut via Internet. Men jag tror nog att det går bra.

Sen är det bara mitt nya syrum som fattas.. I morgon kommer rörmokaren och lagar golvärmen i det gamla oljetanks + förrådsrummet. Sen åker maken på jobb i en vecka och då blir inget gjort.. Sen ska betonggolvet gjutas.. Det tar väl också ca en vecka med torktid och allt. Sen ska det läggas upp isolering, gipsskivor, takpanel, laminat, målas och först sen får jag börja inreda.. Det blir väl typ först i oktober om jag ha tur.. Jag ska ha en lång bordsskiva med lådhurtsar under, en Expedithylla från Ikea för mina tyger, en bordskiva med höga ben så att man kan stå och klippa tyg och laga mönster, kanske trycka tyg, typ barstolar har jag redan om man vill sitta någon gång. Sen ska det hänga någon typ av förvaring i taket där man kan hänga färdiga och halvfärdiga produkter. Längtar såå! För tillfället har jag symaskinerna i vardagsrummet på matsalsbordet och det kan ju inte annat än bli stökigt..

 jan1000cp

bild lånad från http://www.sewingmachinesdirect.co.uk

Är hemma i någon slags influensa, med muskelvärk, feber, stegring och allmän trötthet.. Typiskt då man just börjat jobba.

Olen myös iloinen että tänne on löytänyt myös suomenkielisiä lukijaa! Tervetuloa uudelleen!

1 kommentar:

Helena sa...

Vad kul med ny symaskin! Jag beställde min OL därifrån och det var inte krångligt eller svårt. Det enda är väl om maskinen börjar krångla :-/ då kan det ju bli lite jobbigt om man ska frakta över den igen.