måndag 17 augusti 2009

En beställning.. igen

kangastukku

För tillfället är jag helt galen då det gäller att beställa via nätet.. Det är så enkelt.. Men allt jag beställer har med sömnad att göra, och då ser jag det som en investering!

Hittade till Kangastukkus sidor via en finsk blogg, och där fanns väldigt mycket fina tyger till bra priser, speciellt fina prickiga och randiga trikåtyger och velour i många färger. Beställde hem rosa interlocktrikå. Tror att jag ska sy något till mig själv kanske och så tror jag det ska bli lite mössor med fantentryck. Det gröna med vita prickar kunde jag inte motstå, och inte heller de två velourtygerna i gult och grönt. Max behöver hela tiden större kläder och inte blev nu det här dyrare än om man gick och köpte nya kläder.. Försöker jag intala mig iallafall..

Lite praktiska tillbehör som jag saknat i min verkstad blev det också. Spraylim för att t.ex. fästa  applikationer med, knäppen i tre olika färger och en kantbandsvikare.

Inget sytt idag.. väntar på min cover pro och har ingen lust att sy något färdigt innan den kommer!

4 kommentarer:

sygryn sa...

Åh, vad jag blev sugen på de färgade tryckknapparna! Vet du någon svensk sajt som säljer sådana?

od Andulky sa...

Åh så mycket fint!

od Andulky sa...

Typiskt att man inte kan finska, förstod inte ett ord på sidan.. Ska se om jag känner nån, tack för länken iaf, de hade mycket mycket fint!!

Moi! sa...

Kul att hitta nya ställen att köpa tyg på. Tack för tipsen. Synd bara att euron är så stark! blir dyrt att beställa från Sverige.