söndag 18 april 2010

Ugglor till syskonen H och J

En tid sen vi kom hem från Paris redan, men har inte hunnit blogga. En härlig resa var det, som ni kan ta lite del av HÄR på min andra blogg.

Min gamla skolkompis U, som har en son som är lika gammal som Max, fick en liten flicka förra veckan. Idag ska vi besöka familjen och med oss har vi en t-skjorta till storebror och en body till lillasyster. Bodyn är nog alldeles för stor ännu, men då går den ju längre också.. Hoppas storebrors t-skjorta ännu är passlig då lillasyster växer in i bodyn! (Och hoppas att U inte läser här innan vi har hunnit dit..)

Ugglebody

image

  • Material: Ekologisk uggletrikå från Jofotex, brun ekologisk interlock från Maaemo till kantband, muddtyg från Eurokangas och KAM-tryckknappar från Sampsukka.

  • Storlek: 62/68

  • Sammanfattning: Sömnaden gick riktigt bra! Behövde bara fästa hoppstygn på en par ställen. Kam-tryckknapparna är ganska tjocka, men jag tror de håller bättre än de i metall. Första gången jag använde sådana på kläder.

Uggle t-skjorta

image

  • Material: Ekologisk uggletrikå från Jofotex, muddtyg från Eurokangas.

  • Storlek: 98

  • Sammanfattning: Tycker att modellen är ganska bred. Hoppas den passar på H och att kläderna också är passliga samtidigt på barnen! Bilden blev kanske inte den bästa heller..

För en vecka sedan träffade jag och Max annars Fante och hennes familj. Fick ganska mycket utklippt, som nog kommer att dyka upp här snart. En riktigt trevlig dag hade vi och hoppas att vi kan göra om det snart igen!

1 kommentar:

pyssling sa...

Hejsan! Jättefina! Fint med syskonmatchning. :) Du har fortfarande kvar av tygena vi köpte från jofotex i vintras?

Kul att du saknat mej :D Är nog här ännu, och har precis inhandlat en kamera...! Så ska nog uppdatera bloggen så fort jag hinner. Vem fasen hade trott att ett husbygge kunde ta så grymt mycket tid, och då är vi bara på planerings- och fälla-träd-och-elda stadiet. :/ Plus att jag jobbar nonstop känns det som... Jappjapp men jag ska skärpa mig och göra ett inlägg inom några dagar! :)