söndag 23 maj 2010

Igelkottbody

Det kommer mera…

  1. Orange trikåblus med brun molnkant (86)
  2. Orange igelkottbody (50/56)
  3. Grön body med vita prickar och rosa kantband (50/56)
  4. Brun t-skjorta med orange prickar till mig själv
  5. Sommartop med bruna moln till mig själv
  6. Urgullig romantisk klänning! (1-2 år)
  7. Röda velourbyxor (50/56)
  8. Grön omlott blus, tunika i ett retrotyg med vita mönster (50/56)
  9. Två par turkosa trosor till mig själv med vita mönster
  10. En mörkblå prickig hjälmmössa med gröna kantband
  11. Brun och grön t-skjorta till Max
  12. Keps till Max
  13. Några napphållare
  14. Brun tunika med små vita prickar till mig själv

På gång:

  1. Frottéklänning med ugglor och gult
  2. T- skjorta med verktyg till Max
  3. Mössor i olika storlekar

Igelkottbody

image

  • Material: Naturvit ekologiskt ribbtrikå från Maaemo som jag färgat själv med deras miljövänliga färg. Igelkottarna är mitt eget mönster. Brun ekoligisk interlock från samma ställe till kantband. Tryckknnapparna är troligtvs från Kangastukku. Brun mudd från Eurokangas.

  • Storlek: 50/56

  • Varför ufo?: En arbetskompis skulle bli farmor och beställde ett set av mig. Det var meningen att det skulle bli den här bodyn, men eftersom inget gick som det skulle, så blev det det här setet istället. Sen blev den och ligga, men tack vare majutmaningen, så fick jag den färdig nu!

  • Sammanfattning: Hade kanske satt ut den här till försäljning, men eftersom trycket är lite ojämnt och kantbanden lite sneda, så behåller jag den själv till eventuellt kommande behov. Härligt mjuk och skön är den iallafall!

  • Inga kommentarer: