måndag 17 maj 2010

Keps i sommarvärmen

Ganska tyst i bloggvärlden nu.. Här har haft över 20 grader varmt och sol hela helgen! Skönt!

Sommarkeps

  • Material: Vitt bomullstyg med äpplen och rutmönster från loppis, brun ekologisk interlock till foder, 8 cm gummiband och kantband. Styvningstyg.

  • Storlek: 54

  • Mönster: 3/2010

  • Sammanfattning: På lördag morgon kom jag på att Max ju inte har någon huvudbonad att skydda huvudet med, så det blev att sy en snabbt och lustigt! Blev nog inte helt perfekt då det verkligen var snabbt och lustigt, men blev helt okej ändå! En solhatt till ska nog sys, en som skyddar nacken och öronen också.

IMG_5661 IMG_5680

Tillsammans med sommarbyxorna!

IMG_5663 

Ikväll ska jag försöka fotografera de ufon som ännu ligger obloggade! Så lär de nog dyka upp här snart!

  1. Orange trikåblus med brun molnkant (86)
  2. Orange igelkottbody (50/56)
  3. Grön body med vita prickar och rosa kantband (50/56)
  4. Brun t-skjorta med orange prickar till mig själv
  5. Sommartop med bruna moln till mig själv
  6. Urgullig romantisk klänning! (1-2 år)
  7. Röda velourbyxor (50/56)
  8. Grön omlott blus, tunika i ett retrotyg med vita mönster (50/56)
  9. Två par turkosa trosor till mig själv med vita mönster
  10. En mörkblå prickig hjälmmössa med gröna kantband
  11. Brun och grön t-skjorta till Max

Inga kommentarer: