söndag 9 maj 2010

Mera ufon, orange blus

Glad morsdag alla finländska mammor! Idag är er dag!

Jag har hittills haft en härlig morsdag, med ett relativt snällt barn som har sorterat mina knappar medan jag sytt och stått i! Avverkat idag (lite från igår):

  1. Orange trikåblus med brun molnkant (86)
  2. Orange igelkottbody (50/56)
  3. Grön body med vita prickar och rosa kantband (50/56)
  4. Brun t-skjorta med orange prickar till mig själv
  5. Sommartop med bruna moln till mig själv
  6. Urgullig romantisk klänning! (1-2 år)
  7. Röda velourbyxor (50/56)

Tror det var allt.. Majutmaningen har verkligen fått mig att komma igång! Detta är alltså projekt som jag börjat med för länge sen. Vissa nästan ett år sedan.. Av någon orsak har de sen blivit liggande i ufolådan. Det kan ha varit någon misslyckad söm, eller att jag inte varit nöjd helt enkelt.. Nu gick sömnaden nästan felfritt och det var jätte roligt! Idag bjuder jag på den första färdiga produkten!

Orange trikåblus med brun molnkant

orangemoln

Material: Orange ekologisk ribbtrikå från Maaemo. Eller den var naturvit från början, har färgat den själv med deras ekologiska textilfärger. Brun molninterlock från Jnydesign. Brun mudd från Eurokangas

Storlek: 86 Ett bra mönster, förstår inte varför jag inte använt mig av det här på länge! Lite kort i ärmarna är den nog, men det går ju att byta mudd..

Varför ett ufo?: Den här blusen blev ett ufo, för att vi skulle på kalas för ett halv år sedan. Det var typ dagen efter jag fått min Coverpro, och inställningarna var åt skogen, så halsurringningen blev misslyckad då jag skulle sy presenten. Tiden räckte inte till, så födelsedagsbarnet fick en annan gåva. Nu sprättade jag bara bort halsmudden och sydde på en med owerlock istället. Och Max tyckte om den, det är huvudsaken!

Som ni märker så har jag fixat lite på bloggen! Tack igen Ullis för hjälpen! Kom gärna med kommentarer om hur ni tycker att det ser ut, om det är redigare eller svårare att hitta.

1 kommentar:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Snyggt det blev med moln som detalj.