söndag 30 maj 2010

Prickig hjälmmössa

Ett litet inlägg till ska jag väl hinna med idag.. Glöm inte att delta i min Giwe-Away! En liten kommentar ger dig redan en chans att vinna ett valfritt plagg som är till salu på bloggen.

Färdig sytt. Bloggat=överstreckat:

  1. Orange trikåblus med brun molnkant (86)
  2. Orange igelkottbody (50/56)
  3. Grön body med vita prickar och rosa kantband (50/56)
  4. Brun t-skjorta med orange prickar till mig själv
  5. Sommartopp med bruna moln till mig själv
  6. Urgullig romantisk klänning! (1-2 år)
  7. Röda velourbyxor (50/56)
  8. Grön omlott blus, tunika i ett retrotyg med vita mönster (50/56)
  9. Två par turkosa trosor till mig själv med vita mönster
  10. En mörkblå prickig hjälmmössa med gröna kantband
  11. Brun och grön t-skjorta till Max
  12. Keps till Max
  13. Några napphållare
  14. Brun tunika med små vita prickar till mig själv
  15. Frottéklänning med ugglor och gult

På gång:

  1. T- skjorta med verktyg till Max (blir nog inte så lyckad..)
  2. Mössor i olika storlekar
  3. Kalsonger till Max
  4. Ljusblå huvjacka med textapplikation (beställning) (NY!)

Prickig hjälmmössa med gröna kantband

IMG_5750

  • Material: Mörkblå trikå med beige prickar från en loppis, grön ekologisk interlock till kantband från Maaemo.

  • Mönster: Suuri Käsityölehti 4/2006

  • Storlek: 45

  • Varför ufo?: Faktiskt inte. Utklippt och färdigställd i maj.

  • Sammanfattning: Lite svårt att hitta passande kantband till den här färgen, men grönt blev ganska fint tycker jag!

  • Pris: 8 €