söndag 25 juli 2010

Marknadsplaner

Här har det varit ganska tyst. Inte har det blivit mycket sytt heller. Har haft semester (har ännu en vecka) och varit en del borta. Så har ju vädret varit så fantastiskt också så jag har prioriterat andra saker.

Men. Det betyder inte att jag inte har gjort något! En kompis skulle vara tärna på ett bröllop (igår faktiskt) så jag har sytt en klänning till henne. Var rätt mycket jobb med den. Har tyvärr ingen bild, men hoppas på att få en snart!        

Så igger det också en del utklippt här hemma. Det ska bli bl.a. mössor, hjälmmössor, bodyn, blusar, klänningar..

Hösten kommer snart. Det kommer marknader. Det är spännande. Det är mycket att göra! Men roligt!

Och så har jag beställt nya märken från www.worldwidelabel.net. Borde väl komma inom en par veckor hoppas jag! Skulle kanske inte ha vågat beställa om jag inte sett att andra sybloggare gjort det. Nu är iallafall ett paket så småningom på väg till mig från andra sidan jorden! (inte så ekologiskt, jag vet, men i det här fallet så var det nog priset som avgjorde..)

IMG_8102IMG_8105

Jag som tycker jag klippt så mycket.. på bild ser det löjligt lite ut.. Nå, jag får väl hoppas på en ruggig dag, så jag kan fortsätta idag! Åtminstone bra att jag väntar på mina nya lappar, så syendet kommer igång först sen då de anländer. Då får jag koncentrera mig på att klippa istället! För den här gången är det löpande band som gäller!

5 kommentarer:

SandraS sa...

Jag tycker det ser ut som du varit flitig med saxen! Du får skriva i god tid om plats och tid för marknaden/-erna som du ska vara med på! Då kanske jag tar mig en liten Åbo/Pargas resa härifrån Åland!

Unknown sa...

Mycket du fått utklippt, trots semestern :-). Syrummet ser fint ut. Det är nog en god idé att sälja på marknad, det borde jag göra med, men har inte riktigt kollat upp lämpliga marknader att sälja på ännu, så här på semestern ;-).

Benglan sa...

Hej,
Jag har en sybok på finska här. Nu undrar jag om du skulle kunna översätta ordet "tukikangas" åt mig? Jag gissar att det betyder typ vlieseline. Stämmer det?
/Annika

od Andulky sa...

Wow, vilket jobb!!
Massor med fint, ska bli kul att se det färdiga resultatet!!

Mojebarn sa...

När det är semester måste man få njuta av det fina vädret. Det ändrar sig så fort. Det kommer tid att sitta inne fortare än man kan tro.
Låter spännande med marknader :-)