måndag 20 december 2010

Tossor och tack!

Tack så mycket alla snälla ni för gratulationerna! Det värmer ska ni veta!

Passligt till jul börjar orken komma tillbaka, och ikväll fick jag färdigt denna beställning. Första gången jag syr sådana vintertossor, men nog inte sista. Hade inget mönster så fick fixa ett själv, men måtten fick jag av snälla Krimskrams! Tack!

IMG_0048 IMG_0044

Ni vet ju alla att det är så mörkt, så lite svårt att få fina bilder.. Nimanas fina ekologiska trolltyg och bruna velour som foder. Beställt från Ikasyr. Mellan yttertyget och fodret finns ett lager polyestervadd. (heter det så?)

Eftersom jag inte tror att jag kommer att blogga innan jul flera gånger, så vill jag önska er alla en riktigt god och fridfull jul! Har själv en vecka semester så får vila upp mig lite med familjen! Ha det bra!