måndag 21 februari 2011

Randig pyjamas

image image

Max behöver flera pyjamasar. Tycker att han har samma hela tiden.. Så igår eftermiddag tog jag med mig Max i syrummet och sydde ihop den här. Det mesta gick smidigt, förutom att storlekslappen halkade iväg i CP:n och bara ena delen blev fäst.. Men sydde på den sen. Fållen blev också lite misslyckad.. Men annars blev den riktigt mysig! Planerar att sy en i samma tyg till bebisen.. Fast som helpyjamas. Det randiga tyget är från Eurokangas och mudden och interlock till kantband från Ikasyr. Nimanas ekologiska.

Berätta också gärna vad ni gillar tyget i föregående inlägg!

Nu har inspiration M sidan på facebook överstigit 100 “gillare” och vinnaren är dragen! Vid 200 blir det utlottning igen!

2 kommentarer:

annas alster sa...

Hej! Jag tycker att tyget är jättegulligt, men kanske inte mina bästa färger. Men designen är toppenfin :)

Ingrid sa...

Superfin pyjamas!!! Tycker också att tyget är fint - älskar elefanterna, men gul färgställning kanske inte min favorit.