måndag 6 juni 2011

Verktygs t-shirt och efterlysning

Är det någon som bloggar och syr i den här värmen? Jag passade på imorse då jag visste att vi ändå skulle vara ute rätt mycket under dagen. Under helgen var jag hos mina föräldrar, och hade lite tyger med mig. Fick en del utklippt som nu väntar på att bli hopsytt. Ganska praktiskt ibland att inte ha tillgång till alla maskiner. För själva klippande är ju rätt så tråkigt..

image

En verktygs t-shirt till Max blev det. En solhatt till svängde jag också ihop, men den blev tyvärr för liten.. En annan t-shirt till Max, en pyjamas, en par kalsonger och så den ena vinst t-shirten blev också utklippta. I mönsterväg klippte jag ut bebisshorts och simbyxor.

Det var riktigt skönt att lägga alla “måsten” på hyllan och bara tänka på sig själv. (i sömnadssynvinkel alltså) För på sistone har jag mest tänkt på att tillverka till försäljning och inspirationen har tagit lite slut på något sätt. Men nu känner jag mig full av inspiration igen!

Och så till efterlysningen:

Susanne med e-mail adressen sussi.k@netikka.fi var den ena vinnaren i tävlingen, men jag har inte fått tag på dig! Hör av dig så fort som möjligt så att jag kan börja tillverka din vinst!

Och så funderar jag lite på att om jag ska våga anmäla mig till Kaarinan Markkinat i september. Skriver vågar därför att man vet ju inte hurudan bebis det kommer.. Men anmälningen är bindande först då man har betalat. Så kanske man kunde testa. Den är den 3.9 och programmet är riktat till barnfamiljer, och det är ju helt rätt kunder för mig det :-)

Sköna sommardagar önskar jag er!

Inga kommentarer: