torsdag 18 augusti 2011

Jag har fått “pippi”!

Även jag beställde hem en meter av Pippityget. Räckte inte så långt, men Theo fick ju en mössa och så blev det en body i storlek 62/68 till Theo och två tröjor till Max. Var egentligen meningen att bli en, men tänkte lite fel då jag klippte till raglanärmarna så ränderna gick inte alls ihop.. Så det blev två olika istället! En med 3/4 ärm och en med stadiga muddar i ärmslut och hals. Fast tyget är precis det samma så "känns" den varmare och höstigare.

Och kläderna är inte så sneda som det ser ut på bilderna.. något med vinkeln..

Orsaken till dessa kläder, är att vi idag ska åka till Vimmerby och moster Maria! Astrid Lindgrens värld står såklart på programmet (hon jobbar där) så då ska pojkarna vara "rätt" klädda hade jag tänkt :-)


Glöm inte att delta i tävlingen medan jag är borta!

Inga kommentarer: