onsdag 5 oktober 2011

Sovpåse

En av orsakerna till att Theo sover så bra på nätterna, tror jag att är hans sovpåse. Hittade en på loppis innan han föddes och den har varit i flitig användning. Om han sparkar täcket av sig på natten så blir han inte kall. Men den måste ju tvättas ibland och då är man utan.. Därför kom jag på att jag kan ju sy en. Så klippte ut den i går kväll och sydde ihop en i det mysiga hjärtvelourtyget som jag för ganska länge sen beställt från Ikasyr. Har inte vetat vad jag ska göra av det, men det här var nog det perfekta valet! Kommer ju att kunna användas länge ännu också! Den fina hjärtvelouren kommer snart i flera färger, men “får” tyvärr inte beställa av det.. Inte ekologiskt. Synd..

sovpåsehjärta

Bilden blev väldigt ljus.. Blev knappar och inte dragkedja, eftersom jag endast hade en i passlig storlek i mintgrönt.. Kam-knappar och kantband i naturvitt. Fodret är också naturvit ekologisk ribbtrikå. (Fast allt ser kritvitt ut på bilden..) Här kommer han nog att sova gott!

Hade tänkt vändsy den, men gjorde kanske de olika momenten lite i fel ordning så det gick inte.. Sydde alltså först fast kantbandet på både ytter- och fodertyget. Och då kunde jag ju inte mera vända på allt.. Men det syns ju inte att sömmen är synlig på insidan. Dessutom har ju bebisen alltid ändå pyjamas under.. Kanske jag funderar lite till och får till det om det blir ännu en sovpåse!