torsdag 24 maj 2012

Dinosaurier till syskon

Flera gånger då jag just gjort slut på det här tyget, så har jag fått en beställning i det. Har blivit några plagg.. Nu blev det den nya upptryckningen av “jurassic” från Znok. Beställt från Sampsukka. Tycker färgerna är finare och klarare. Det här är ju tyvärr inte ett ekologiskt tyg, men har beslutat mig att får jag beställningar i tyger som inte är ekologiska så får det gå. Men om jag köper nya tyger i lager, så då är nog kravet att dom ska vara ekologiska..

IMG_1130

Nu var det en mamma som ville ha två långärmade blusar till sina pojkar. Den mindre är i storlek 86/92 och den större i storlek 110/116. Jag har på senare tid ganska ofta fått önskat mått på kläder som ska sys, vilket jag tycker är jätte bra, för då får kunden den storlek den vill ha. Kläder kan ju vara så olika stora fast det är samma storlek. Det märker man ju också med butikskläder. Jag har själv flera olika mönster och det här var min smalaste modell som jag fick smalna av ännu lite till. Då jag syr till mina egna barn, så tycker jag oftast att det blir för brett, så borde nog börja göra lite smalare. Men det är ju en smaksak. Föredrar du smala eller breda kläder på dina barn?

IMG_1129

Riktigt trevliga blev dom iallafall och jag tänker att jag kanske borde börja sy likadana kläder till mina egna barn lite oftare.. Men ni vet.. skomakarens ungar..

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Så fint det var med grönt kantband! Och dräkten i förra inlägget är så härlig!

Sofia / rufi design sa...

Håller med ovanstående, så fint med det gröna till! Superfina tröjor!