fredag 21 november 2008

Förklädesklänning i härligt vitt/brunt mönstrat tyg från 70-talet

Brunmönstradklänning

En till förklädesklänning! Älskar det här tyget! (kommer från min kära mors tygsamling) Max ska få en jacka till våren av tyget, ligger färdigt utklippt redan.. Jag var inte så mycket för retrotyger tidigare, men sedan jag hittade sybloggarna, så kan jag inte få nog av retrotyger! Har så mycket i mitt lager som bara väntar på att sys upp! Kan inte komma på så mycket pojkiga saker att sy av tyget bara.. Nå, en jacka då. Byxor kanske? Om jag någon gång får en flicka, så kommer hon typ att ha klänningar i den här stilen på sig hela tiden..

Klänningen passar till ca 6-12 månader, beror ju på lite.. Har band i nacken. Det ligger färdigt utklippt delar till en till, om någon skulle vara intresserad av att beställa en sådan. Hör av dig till min mail isåfall!

Inga kommentarer: