tisdag 9 december 2008

Trikåblus och collegebyxor

svartvitrandigdräkt

Jag är inte speciellt förtjust i pastellfärgade babykläder, iallafall inte sådana med en massa nallar och gullgull på. Därför gjorde jag denna dräkt till Max. Blusen är i trikå, storlek 74, raglanmodell. Byxorna är också storlek 74 i collegetyg. Han hade dräkten (som naturligtvis inte behöver användas tillsammans) på sig igår, och de satt fint! Men blusen blev snabbt nerdreglad och byxorna dammiga på knäna efter en krypfärd.. Borde kanske dammsuga? Blusen är ganska tight och har rätt långa ärmar, så den går nog en bra stund till! Känns så roligt då det går bara bättre och bättre för varje plagg jag syr!

Ja, så har jag också fått en "ny" symaskin! Den är alltså egengligen jättegammal. En Singer i en sån där plastlåda, kanske någon vet. Men den spinner som en katt och så fick jag en massa specialtillbehör av min mamma, som har en nästan likadan modell. Vad sägs om kantbandsfot och fållningsfot? Super! Och en dragkedsfot/blixtlåsfot. Ja - jag har inte haft en sån fast jag vid det här laget snart har sytt 30 necessärer.. Kommer att underlätta! Nu är det bara pysselrummet som fattas!

Inga kommentarer: