söndag 8 mars 2009

Body med omlottshalsöppning, prickig med turkosa ärmar

IMG_6852 IMG_6853

Body med omlottshalsöppning, prickig med turkosa ärmar

  • Material: Tunn vit trikå svarta prickar, ett fynd som jag gjort i restlådan i Jättirätti, turkos trikå från en av mina avlagda (för små..) blusar. Faktiskt köpt på Mallorca..

  • Idé: Efter den första bodyn, blev jag snabbt inspirerad att sy mera!

  • Storlek: 80

  • + Gillar kombinationen! Passar dessutom flickor och pojkar lika bra!

  • + Blir alltid lika barnsligt glad då jag kan återanvända något gammalt

  • + Trots att det var ett billigt tyg, så har det hållit färgen och formen bra! Den har tvättats och använts många gånger redan!

  • - Bodyn är ganska lång, går ganska långt ner runt låren då man knäpper den.

  • -Märket blev lite fult påsytt.. borde kanske sätta styvningstyg under då man syr fast märken på så tunt tyg.. Någon som har erfarenhet?

  • Sammanfattning: Eftersom denna body gjordes genast efter den första så hade jag ännu inte minskat mönstret. Ska göra mönstret lite kortare till nästa body. Fortfarande praktiskt med body, trots att Max inte är någon bebis mera. Hålls varmt om magen!

Inga kommentarer: