söndag 8 mars 2009

Min första body!

Nu har jag äntligen fått lite av det jag sytt fotograferat! Det här är den första bodyn som jag sytt! Två till har kommit till efter den här.

IMG_6849 IMG_6850 IMG_6851

Body med omlottshalsöppning

  • Material: Tunn vit trikå med bilder på luftballonger i svart och orange, ett fynd som jag gjort i restlådan i Jättirätti, svart trikå till ärmar.

  • Idé: Fast Max är ganska liten och inte växer så fort så behöver han ändå hela tiden nya kläder. Ville också testa på att sy en body!

  • Storlek: 80

  • + Var lättare än jag trodde!

  • + Lite utmaning att sy – min första body!

  • + Trots att det var ett billigt tyg, så har det hållit färgen och formen bra! Den har tvättats och använts många gånger redan!

  • - Bodyn är ganska lång, går ganska långt ner runt låren då man knäpper den.

  • Sammanfattning: Ska göra mönstret lite kortare till nästa body. Sydde den här i november 2007 (tror jag) och den är ännu helt passlig.

Inga kommentarer: