söndag 28 juni 2009

Svartvitrandigt linne

 

image

Svartvitt randigt linne

  • Mönster: Ottobres gratis mönster

  • Material: Svartvit randig trikå från Jättirätti. Mudden minns jag inte varifrån jag köpt, men tror att jag hittade en bit svart på loppis.

  • Idé: Sommar och sol såklart! Går ju dessutom så lite material till det här plagget så speciellt dyrt blir det inte!

  • Storlek: 86

  • + Borde finnas mera gratis mönster på nätet!

  • + Mysigt med linne somriga dagar

  • - Tycker att mönstret är för kort. nästa blir både längre och smalare, troligtvis får jag göra en storlek större..

  • - Som vanligt har jag slarvat med strykningen..

  • Sammanfattning: Har beställt molntyg i turkost och brunt från jnydesign! Ska nog bli ett linne av vardera så fort jag får tygerna! För att spara på postkostnaderna, har jag beställt dom till syster Maria som bor i Sverige, så hon tar med tygerna då hon kommer till Finland. Väntar så på de härliga tygerna som lär vara underbara!