söndag 14 juni 2009

T-skjorta med applikation till 2-åriga O!

IMG_7402

T-skjorta med applikation

  • Mönster: Ottobre 3/2009

  • Material: Svart trikå från Jättirätti, turkos randig trikå från Pikku Aurinko

  • Idé: Genast då vi blev bjudna på kalaset, så visste jag att jag skulle sy någonting till O.

  • Storlek: 92 (fast jag klippte lite större så den är väl egentligen 98)

  • + Roligt med en applikation. Men måste göra många ännu innan jag blir 100% nöjd..

  • - Min owerlock vill inte sy med annan tråd än vit för tillfället.. Den hoppar över en söm om man använder någon annan färg. Någon som varit med om liknande?

  • Jag började med ett annat mönster från samma tidning, men det fick jag bara i nerverna på.. ärmen var delad i tre delar.. blev lite invecklat för mitt lilla huvud att få bitarna åt rätt håll, sen gav jag upp.

  • Den här produkten fick två namnmärken.. Jag lär mig aldrig att inte börja sy fast resåren i halsurringningen i nacken.. Då blir skarven där och den är ful.. Då det nu dessutom var vit tråd..

  • Sammanfattning: Nu har jag mönster till t-skjorta i storlek 92 färdigt. Max ska nog få lite t-skjortor han också! Har också klippt ut mönstret i storlek 86 tidigare med tanke på Max. Bara den där sommaren skulle komma ordentligt, så kanske jag får ihop några t-skjortor..

1 kommentar:

JNYdesign sa...

Hejsan.
Försökte maila dig men mailet studsade tillbaka.
Det går alldeles utmärkt att beställa till Finland, var noga bara med att ange finland i leveransadressen.
Frakten är lite mer än det dubbla tyvärr.
Mvh Jenny/JNYdesign