måndag 13 juli 2009

Ramarna klara!

Idag har jag varit på jobbet nästan hela dagen och gjort två ramar! Nu är kotten och fanten i farten!

IMG_0727 Ramarna klara!

IMG_0728 Fanten i närbild

IMG_0729  Kotten i närbild

IMG_0709 Ser ju ut som ramen, men är en turkos gammal blus som jag gjorde ett testtryck på.

IMG_0711     Vitt var den första färgen jag fick i handen, så jag använde den. Och det blev hur fint som helst!

IMG_0732Också en provbit kan användas.. sydde ihop en mössa! Den är nästan lite liten åt Max, men kommer nog att gå den här sommaren ännu! Ja – det är ju tråkigt att det är sådant väder att man nästan behöver mössa.. kanske går den på hösten ännu.. Hade inte mätt ut rapporten då jag tryckte, så det blev lite snett..

Kotten hann jag inte provtrycka med ännu. Tog en sväng via Jättirätti på hemvägen, men blev väldigt besviken på urvalet tyger.. Hade inte alls sådana färger som jag ville ha. Köpte ändå ett orange och ett grönt tyg som jag ska testa trycka på. Men de här mönstren kommer att passa på många olika färgs tyger!

Nu vill jag trycka! Är jätte nöjd!

5 kommentarer:

Johannah sa...

Åhh vad fint med vitt tryck, helt perfekt tycker jag! Tycker du ska fortsätta med vitt, då vill jag köpa! :-)

Backstitch sa...

Oj vad fint det blev!
Nu skall du vara riktigt stolt över dig själv.
Kram Moster

Kajsa sa...

Va fint! Får man beställa mössor??
Ha det bra!

Helena sa...

Vad fint det blev!

Kajsa sa...

Hej! Kanske rosa tyg med brunt tyg skulle bli fint om du vill göra en sån oxå? Jag ska kolla med jämna mellanrum här så får jag beställa sen då! Ha det bra!!