onsdag 27 januari 2010

Godis!

Jag önskar att jag hade mera tid och ork. Att blogga och att sy. Nu håller vi på att renovera i vår källare, vilket betyder att mitt syrum är fyllt med en del grejer som inte alls ska vara där. Dessutom är jag hemma i flunssa och inte finns det nu då ork att sy heller.. Men inspiration finns det nog! Speciellt då jag igår fick hem en hög med härliga tyger från Jofotex! Tack Fante för initiativet att göra en sambeställning! Det här är godis för mig!

IMG_3483

Nu ska det bli en härlig vårgarderob till Max! Tänker nog faktiskt satsa lite på mig själv också och göra någon t-skjorta av något av tygen. Och kanske några trosor. Gjorde ett par i höstas, tyvärr har det inte blivit flera.. Är fånigt nog speciellt glad att jag beställde av det enfärgade limegröna tyget, som går ihop med både elefanterna och det limegröna nattåget- (Fast det inte riktigt ser ut så på bilden..) Då kan man ju t.ex. laga blusar med ärmar i grönt och fram och bakstycke i de mönstrade tygerna.

Hoppas på ork och tid så jag hade något trevligt att visa här så småningom..

4 kommentarer:

Benglan sa...

Fina tyger! Jag har också precis köpt från Jofotex :) Har nästan dåligt samvete för att jag har köpt så mkt tyger på sistone... :)

Mirrezz sa...

mmm härliga tyger =)

od Andulky sa...

Så jättefina tyger!

pyssling sa...

Godis var det rätta ordet!