onsdag 26 maj 2010

Ugglor och gult

 Färdig sytt. Bloggat=överstreckat:

  1. Orange trikåblus med brun molnkant (86)
  2. Orange igelkottbody (50/56)
  3. Grön body med vita prickar och rosa kantband (50/56)
  4. Brun t-skjorta med orange prickar till mig själv
  5. Sommartopp med bruna moln till mig själv
  6. Urgullig romantisk klänning! (1-2 år)
  7. Röda velourbyxor (50/56)
  8. Grön omlott blus, tunika i ett retrotyg med vita mönster (50/56)
  9. Två par turkosa trosor till mig själv med vita mönster
  10. En mörkblå prickig hjälmmössa med gröna kantband
  11. Brun och grön t-skjorta till Max
  12. Keps till Max
  13. Några napphållare
  14. Brun tunika med små vita prickar till mig själv
  15. Frottéklänning med ugglor och gult

På gång:

  1. T- skjorta med verktyg till Max (blir nog inte så lyckad..)
  2. Mössor i olika storlekar
  3. Kalsonger till Max
image

  • Material: Gul stretchfrotté från Pikku aurinko, stretchfrotté med ugglor och blommor från Sampsukka.

  • Mönster: Eget

  • Storlek: 1-2 år. Som klänning för en mindre, som tunika för en större.

  • Varför ufo?: Inget ufo egentligen, då detta plagg påbörjats och avslutats inom maj. Hade endast ca 20 cm kvar att ugglorna, så därför blev det så här!

  • Sammanfattning: I like! Skulle gärna behålla den själv, men har som ni vet inget behov just nu..

  • Pris: 25 €

  • 3 kommentarer:

    Carro/mysigtdesign sa...

    Vilket arbetstempo! Kanske borde man göra en sådan lista, blir det lättare då?

    Carro/mysigtdesign sa...

    Får jag förresten fråga vad klämmorna nedan kostade per styck?!

    Nina/littleperky sa...

    Söt klänning/tunika!