onsdag 26 maj 2010

Ugglor och gult

 Färdig sytt. Bloggat=överstreckat:

  1. Orange trikåblus med brun molnkant (86)
  2. Orange igelkottbody (50/56)
  3. Grön body med vita prickar och rosa kantband (50/56)
  4. Brun t-skjorta med orange prickar till mig själv
  5. Sommartopp med bruna moln till mig själv
  6. Urgullig romantisk klänning! (1-2 år)
  7. Röda velourbyxor (50/56)
  8. Grön omlott blus, tunika i ett retrotyg med vita mönster (50/56)
  9. Två par turkosa trosor till mig själv med vita mönster
  10. En mörkblå prickig hjälmmössa med gröna kantband
  11. Brun och grön t-skjorta till Max
  12. Keps till Max
  13. Några napphållare
  14. Brun tunika med små vita prickar till mig själv
  15. Frottéklänning med ugglor och gult

På gång:

  1. T- skjorta med verktyg till Max (blir nog inte så lyckad..)
  2. Mössor i olika storlekar
  3. Kalsonger till Max
image

  • Material: Gul stretchfrotté från Pikku aurinko, stretchfrotté med ugglor och blommor från Sampsukka.

  • Mönster: Eget

  • Storlek: 1-2 år. Som klänning för en mindre, som tunika för en större.

  • Varför ufo?: Inget ufo egentligen, då detta plagg påbörjats och avslutats inom maj. Hade endast ca 20 cm kvar att ugglorna, så därför blev det så här!

  • Sammanfattning: I like! Skulle gärna behålla den själv, men har som ni vet inget behov just nu..

  • Pris: 25 €

  • 3 kommentarer:

    Anonym sa...

    Vilket arbetstempo! Kanske borde man göra en sådan lista, blir det lättare då?

    Anonym sa...

    Får jag förresten fråga vad klämmorna nedan kostade per styck?!

    Unknown sa...

    Söt klänning/tunika!