torsdag 27 maj 2010

Visste ni att.. (och röda velourbyxor)

jag bor med min man Peter och min son Max i ett hus byggt 1950.

jag är väldigt lyckligt lottad som har en man som är kock. Tyvärr är han bara hemma varannan vecka..

jag kan vara väldigt stökig, men också väldigt pedant.

jag är en periodare då det gäller musik. Kan lyssna på samma musik om och om igen en lång tid. Nu är det Melissa Horn som gäller!

jag inte har läst en roman eller liknande på väldigt länge.. Är så trött på kvällarna så jag somnar mycket fort..

jag tycker däremot väldigt mycket om hantverks- och inredningsböcker, och har en önskelista på Adlibris med kanske 20 böcker just nu..

jag inte tycker om att vara i lekparker. Har försökt, men nej..

jag älskar ostar!

jag tycker att bloggandet har öppnat så många dörrar för mig, och fast jag ofta är ensam hemma vart annat veckoslut, så känns det aldrig ensamt!

Tack Mysigtdesign för utmaningen!

Skickar den vidare till några duktiga finlandssvenska bloggerskor!

Och eftersom det inte är många dagar av majutmaningen kvar, så måste jag ju komma med ett inlägg om något sytt idag också!

Färdig sytt. Bloggat=överstreckat:

  1. Orange trikåblus med brun molnkant (86)
  2. Orange igelkottbody (50/56)
  3. Grön body med vita prickar och rosa kantband (50/56)
  4. Brun t-skjorta med orange prickar till mig själv
  5. Sommartopp med bruna moln till mig själv
  6. Urgullig romantisk klänning! (1-2 år)
  7. Röda velourbyxor (50/56)
  8. Grön omlott blus, tunika i ett retrotyg med vita mönster (50/56)
  9. Två par turkosa trosor till mig själv med vita mönster
  10. En mörkblå prickig hjälmmössa med gröna kantband
  11. Brun och grön t-skjorta till Max
  12. Keps till Max
  13. Några napphållare
  14. Brun tunika med små vita prickar till mig själv
  15. Frottéklänning med ugglor och gult

På gång:

  1. T- skjorta med verktyg till Max (blir nog inte så lyckad..)
  2. Mössor i olika storlekar
  3. Kalsonger till Max

Röda velourbyxor

image

  • Material: Röd velour från en gammal enorm badrock. Mudd från jättirätti (tror jag..)

  • Storlek: 50/56

  • Varför ufo?: Ett par som jag klippte ut samtidigt som de här, men sen blev de aldrig färdiga.. Så nu finns det två par!

  • Sammanfattning: Kanske lite tomte över dom, men tillsammans med t.ex. turkost så blir det nog säkert hur somrigt som helst!

  • Pris: 15 €

  • 2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Jättekul att du antog utmaningen och roligt att få reda på lite mer om er bloggerskor. Ha nu en riktigt bra helg.

    od Andulky sa...

    Kul att läsa lite om dig!! Snygga byxor!