tisdag 13 september 2011

Inspiration M ♥ eco

Nu har jag funderat. En längre tid har jag tyckt att det känns bäst att sy i ekologiska och återvunna material. Därför har jag bestämt mig. Det må komma hur fina material och tyg till marknaden som helst, men fr.o.m. nu kommer jag bara att köpa in ekologiska eller återvunna tyger. Punkt. Vad jag ska göra med de lager jag har vet jag inte.. Måste fundera om det blir att sälja eller om jag använder upp dem först..

Några exempel på hur fina ekologiska tyger det finns att köpa i olika tygbutiker. Znok, Jofotex och Strömmingdesign  är några försäljare. Återförsäljare av Znoks tyger  i Finland är bl.a. Ikasyr och Sampsukka.

Nedan ett urval av de ekologiska tyger som finns just nu. Några har jag av hemma, andra funderar jag på att beställa. Vilken är din favorit? (bilderna är lånade från tygbutikernas hemsidor)

För övrigt så uppdaterade jag shopen med en massa mössor och lite byxor igår. Ta gärna en titt där!

4 kommentarer:

Jenny - ZNOK sa...

Ett bra beslut tycker jag:)

Alice sa...

Mycket bra beslut, alla tummar upp! Mannen här hemma tycker jag skall göra detsamma, men jag fastnar för så mycket olika tyger som inte råkar vara ekologiska.

Mina favoriter är i alla fall; alla Jofotex tyger (med landskap och ugglor i täten) samt staden och de nya bilarna hos Znok. Mums!

Ingrid sa...

Superbra val! Jag har tänkt detsamma, men det finns så himla mycket fint som inte är det och jag kan inte stå emot :)

Jenny sa...

Bra beslut! Men så svårt att välja, jag gillar ju så många!!! Även om jag är svag för röd/blåa tyger så väljer jag nog Finn djuren i den mörkare färgen!

Fortsätt gärna och meddela om vanliga enfärgade tyger också, jag har insett att hur roligt det än är med mönster, så behöver man ju även något enfärgat att matcha med! (Och det blir lite billigare också!)

//Jenny