torsdag 8 september 2011

Svampar!

Oj, vad jag tycker om det här tyget! Ett av dom som fick komma med från Jofotex då vi var där i augusti. En beställd tröja i storlek 98/104 i mitt vanliga raglanmönster. Namnlappen (Nya! Har bara visat dom på facebook tidigare, beställda från oneexter..) fick komma i ena raglansömmen den här gången.

IMG_3285

Stickade ner raglansömmarna och tror nog att jag borde börja göra så oftare.. blir ju så mycket snyggare.

IMG_3287

I det här tyget (som verkar vara en underbar kvalitet, passligt tjockt och passligt stretchigt) skulle jag vilja sy trosor, topp till mig själv, typ en likadan tröja till Max och kanske en mössa. Och Theo kunde få en body eller en pyjamas.. Tyvärr köpte jag bara en meter, så lär nog inte bli så mycket sytt.. Men fint är det iallafall!

Inga kommentarer: