söndag 27 januari 2013

Tingeling!

Igår kom barnens moster hem till oss och nämnde att hon om en par veckor ska gå på en “sagosits”. Vi började fundera på vad hon skulle kunna klä ut sig till, och efter lite funderingar fram och tillbaka kom vi fram till Tingeling från Peter Pan.

tingeling1

Vi hade riktigt kul och allt material fanns i mina gömmor och det mesta är dessutom återanvänt. Kjolen och överdelen är helt gjord av gamla trikåkläder som jag sparat för att göra någonting av.. Tyllen har min mamma skaffat någon gång i början på 90-talet antar jag, och jag fått ta över för några år sen.

IMG_5978

Kjolen är gjord av en massa slimsor som syddes ihop och mudd upptill.

IMG_5925

Theo ville också vara med och posera lite. Han har förstås på sig en huvdräkt som jag gjort. Egentligen till en kund, men eftersom måtten blivit lite fel, så fick kunden en ny, och den här var perfekt till Theo!

IMG_5963

Lite råa sicksackade kanter, tyllrosetter, och trollspö, bara vingarna som fattas! Hon blir nog en fin Tingelingbrunett och jag hoppas att det inte är så kallt den dagen då dräkten ska användas..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Oh vad fin den blev, har suttit en lång stund nu och inspirerats av din sida. Tack för att du delar med dig.
Mvh
Lotta

Vecka - Vecka sa...

Tack anonym-Lotta. Vad roligt!