onsdag 16 september 2009

Fantenbyxa

Den här turkosa byxan har hängt med ett tag, men inte ännu blivit använd. Den blev inte riktigt så lyckad som jag velat, och kanske lite väl baby? Tanken var alltså att Max skulle ha dom men de blev nästan för stora. Får se om de kommer till användning!fantencollage

 

Turkosa hängselbyxor i stretchfrotté med fantenapplikation

  • Mönster: Eget komponerat av en ärmlös blus och ett par byxor. Blev lite för stor ändå, och lite för bred också.

  • Material: Turkos stretchfrotté från Eurokangas, brun mudd från Eurokangas. Två trycknappar någonstans ifrån.. Applikationen är i velour. Den bruna från Eurokangas och den röda från ett plagg från loppis.

  • Idé: Har länge tänkt testa på ett par sådana här byxor.

  • Storlek: 86 kanske

  • -Applikationen blev helt rolig men lite buklig. Har inte gjort så många tidigare.. Men övning ger färdighet!

  • Sammanfattning: Vill definitivt göra flera byxor i den här stilen, men tror det blir med band upptill och kanske hellre i velour.

Jag har beställt lite tyg från Maaemo och från Jnydesign. Bara det där syrummet nu sku bli klart snart så jag kan börja färga och trycka. Från Maaemo köpte jag naturvit ribbtrikå och lite brun interlock trikå och äppelgrönt collegetyg. Den vita ska jag färga i limegrönt, orange och gult. Beställde textilfärger därifrån också, då de har ekologiska sådana. Sen ska det tryckas fanter och kottar!

Från Jnydesign beställde jag mera bruna moln (tyget tog slut mitt i en beställning – bra det, för då fick jag ju en orsak att beställa mera..) Nå, inte kunde jag ju hålla mig vid molnen. Onödigt att beställa jätte lite då postkostnaderna blir så höga. Det blev apor&lejon också i gulorange och  turkost. Skulle ju gärna beställa av alla de fina tygerna, men jag har nog satt så mycket pengar på sysaker och tyg på sistone, så måste nog lite behärska mig nu..

imageimage imageBilderna lånade från Jnydesign

Nu ska jag inte köpa något mera som har med sömnad att göra innan syrummet blir klart..

Tror jag..

3 kommentarer:

Hanna sa...

Tuo turkoosi joustofrotee on kauniin väristä :) Voi sulle on tulossa nuita ihania kankaita, montako metriä tilasit ja mitä tuli postikulut maksamaan? Tosi kivannäköistä tuo sinun omakuviointi (siilit ja norsut). Minä en ihan täysin ymmärrä ruotsia niin kysyn vielä selvennykseksi, että olitko painanut sen pipon sabluunalla vai seulalla?

od Andulky sa...

Jättefina! Kul med applikationen!

~Maria~ sa...

Suloiset haaölarit! Mulla on ollut saman tyyppiset kunnipojalle puolivalmiina useamman kuukauden, mutta loppurutistus puuttuu...

Minäkin tilasin mm. pilvikankaita tuolta JNY:stä ja malttamattomana niitä odottelen!